Cîteva mărunțișuri cu care ne bucurăm să completăm istoriile noastre.
Iată-l pe actorul Ion Finteșteanu în 1956, filmînd „Citadela sfărîmată” la Dorobanți. În spate ghicim clădirea substației electrice (folosită pentru tramvaiele care încă circulau pe aici)
O imagine înspre Podul Băneasa din 1971 ne prilejuiește întîlnirea cu unul din primele exemplare de Ikarus IK-4, de-abia adus din Republica Iugoslavă. A fost printre cele mai trainice autobuze folosite vreodată în Capitală.
Infama barieră de pe Șoseaua Nordului în 1975; pe motocicletă e actorul Ovidiu Iuliu Moldovan. Troleibuzele încă puteau circula nestingherite spre depoul din Băneasa; linia ferată spre Constanța urma să fie electrificată curînd; mai apoi șoseaua urma să fie închisă.
Sîntem în anul 1955, la intersecția străziilor Schitu Măgureanu și Popa Tatu cu Știrbey Vodă. Fotografia ne arată – odată-n plus – uluitoarea nealiniere a străzii principale. Casa ce iese atît de mult în afară a dispărut ulterior:
Dintr-un fenomenal set de poze de la-nceputul anilor ’70 găsim clădirea părăsită de pe Calea Rahovei 296, de pe vremea cînd era policlincă. Interesantele geamuri de colț au fost zidite, s-a schimbat acoperișul și la intrare s-a adăugat un vestibul exterior.
Surse foto: „Studiourile Buftea” și „Cineclic”
comentarii