despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Acum 60 de ani, tramvaiul a plecat de pe bulevardul 6 Martie (Elisabeta)

scris de Ando

Cum era şi firesc, tramvaiul, mult timp „regele” necontestat al transportului în comun din Bucureşti, nu putea lipsi de pe una din axele principale ale oraşului, cea de la est la vest adică – Gara Obor/Pantelimon, bd. Ferdinand/bd. Pache Protopopescu, bd. Carol, Piaţa Brătianu, bd. Elisabeta, Splaiul Dâmboviţei etc. Ne-au rămas, din fericire, destule fotografii cu acest bulevard străbătut de tramvaiele de toate felurile.

     

Din motive de intensificare a traficului auto, autorităţile vremii au decis, în 1957, eliminarea liniilor de tramvai de pe bulevard şi strămutarea lor de-a lungul Splaiului Dâmboviţei.

In paralel, după cum ne informa presa acelor zile, s-a lucrat şi la devierea pe traseul Traian-Calea Călăraşi-Piaţa Unirii (vorbim de liniile 13 şi 14). Lucrările pe bulevard s-au finalizat în 30 decembrie 1957, iar din 21 ianuarie 1958 noul traseu a devenit funcţional.

 

De fapt, s-a realizat racordarea tronsonului dintre podul Izvor şi podul Elefterie pentru că trasee de tramvai de-a lungul Splaiului existau demult, dar la podul Izvor se ramificau spre Schitu Măgureanu şi spre dealul Uranus.

Şi astfel, troleibuzul a devenit… stăpân pe „bulevardul cinematografelor”!

 

Surse pentru textele scanate: ziarele Scânteia şi România liberă din 1957 şi 1958.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>