despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

alte 7 maşini vechi

încheiasem episodul trecut cu-n fel de promisiune: că o să mai vorbim de Skoda…

La mijlocul anilor 80, atunci cînd noi ne extaziam în faţa Daciei CeNeu, cehii au conceput o maşină nou-nouţă, modernă şi fiabilă: Skoda Favorit:

… au lucrat cu designerul auto italian Bertone şi au făcut maşina asta, pe care – după ce au fost cumpăraţi de VW, au re-stilizat-o în prima generaţie modernă de Felicia, la-nceputul anilor 90.

Ne-ntoarcem mult în timp acum – iată un Mercedes 180:

… splendid! A fost construit începînd cu anii 50. Poza o am de la Ando, care m-a ajutat odată-n plus. Mulţumesc!

Tot Ando a dibuit şi-un Fiat 126 – cel despre care vă spuneam data trecută c-a fost urmaşul seriilor 500/600:

… a fost lansat la-nceputul anilor 70; polonezii l-au fabricat pînă-nspre 2000. Mare, mare maşinuţă!

Iată şi un Audi 80 – dar nu dintr-acela din care aţi văzut pîn-acum vreo 10 ani. Ci din prima serie:

… a-nceput să se construiască acum 40 de ani, şi a fost şi primul model comun Audi-VW; sub cealaltă marcă se numea Passat – altă serie legendară, care – iată – atunci s-a născut!

Citroen a inventat maşini formidabile; seria ID/DS este superbă şi a fost continuată, din anii 70 cu seria CX:

… ce limuzină! S-a construit vreme de vreo 25 de ani; înainte de Revoluţie, cînd vedeam vreunul, mi se părea navă spaţială.

Spre sfîrşit – Volvo: urît şi indestructibil; cine nu-i apreciază soliditatea şi confortul?

… în anii 60 Volvo a lansat seria 140:

… în anii 70, cu o mică re-stilizare, devine 240; s-a fabricat pînă-n anii 90.

Tot un Volvo este şi ultima rablă de azi:

Seria 340 nu a fost tocmai una dintre succesele mărcii; cam greoaie şi dezavantajată de urîţenia care nu prea e acceptată în clasa medie, s-a fabricat în anii 70-80.

Cu această ultimă poză vom începe data viitoare – urmează un alt articol tematic.

Mulţumiri lui Ando!

Articolele de dinainte:

5 maşini vechi / 6 maşini vechi / 7 maşini vechi / 7 maşini vechi cu motoru-n spate

12 comments to alte 7 maşini vechi

  • Eu am vazut in zona Dorobanti un fel de Fiat 500 break.

  • hm

    o fi fost acela care a dispărut de pe Ana Ipătescu. Era alb?

  • Da, alb si functional. L-am vazut chiar in semi-giratoriul acela de langa liceul Caragiale. E ceva special legat de masina aceasta?

  • hm

    E cam raritate la noi – îmi pare bine că nu s-a pierdut!

  • Freesys

    Sunt un mare “amator auto” dar jur că de Fiatul 126 habar n-aveam, credeam că e YUGO. CX-ul cu mici modificări se fabrică și azi sub numele de C6, pacat că restul modelelor Citroen s-au germanizat. CX Gti ocupă un loc în topul 5 al mașinilor care m-au impresionat profund de-alungul timpului.

  • hm

    nu prea greşeşti, că 126 s-a făcut şi în Iugoslavia.

    Ia zi-ne de celelalte maşini din topul tău!

  • Mirela Micu

    As putea sa iti dau si eu un pont despre un Ford Taunus, parca, care se afla in parcarea de la Afi Cotroceni. Superba masina.

  • Mercedesul 180 Ponton e absolut superb, chiar nu stiam de acest exemplar. Niciodata nu au fost foarte multe, modeul “coada de randunica” fiind ceva mai popular si chiar importat de catre stat in anii 60. Totusi datorita robustetea si soliditatea masinii, sunt cel putin 20 “Pontoane” inca in tara. Volvo 144 era relativ raspandit in perioada comunista, precum si in Corea de Nord; elita est-germana foloseau si ei Volvo atat de mult incat cartierul echivalent a Primaverii era poreclit Volvograd.

  • florin

    Un M-461(IMS)se gaseste de ani buni parcat langa statia de metrou Aurel Vlaicu;acum doua zile cand am trecut pe acolo,era in acelasi loc.Cat despre top auto(untr-o ordine aleatorie):Corvette 1978,Porsche 911Turbo 1989,Lancia Stratos si Lamborghini Countach.

  • Mai stie cineva daca mai exista si pe unde e acel Mercedes W120 180 Ponton? Dar Audi 80 B1?

  • hm

    Despre Audi… nu mai este. Era in Cotroceni, l-am căutat.
    Ando tre’ să știe de Ponton…

  • Ando

    @Mihai:în mod sigur Mercedesul 180 Ponton nu mai este.Am verificat personal,acum două săptămâni…

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>